Rekrutacja do przedszkola Instytutu Małego Dziecka
Rekrutacja na nowy rok przedszkolny odbywa się w terminie od 12.02.2024 r. do 01.03.2024 r. Rodziców zainteresowanych naszym przedszkolem zapraszamy w tym terminie do wypełnienia formularza zgłoszeniowego https://imd.org.pl/przedszkole-imd/ na naszej stronie internetowej. Informację o wynikach rekrutacji podamy do 08.03.2024 r.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego (zajecia@imd.org.pl ) lub telefonicznego (61 847 45 76). W czasie trwania rekrutacji organizujemy spotkanie informacyjne o przedszkolu dla zainteresowanych rodziców.
Informacje o przedszkolu IMD:
Nasze przedszkole to:
- Autorska koncepcja Instytutu oparta na wiedzy o rozwoju dzieci i ponad 30-letnim doświadczeniu
- Nauczycielki wrażliwe na potrzeby dzieci, wspierające ich emocjonalny, społeczny i poznawczy
- Łagodna, stopniowa adaptacja dzieci z udziałem rodziców
- Bezpieczna i rodzinna atmosfera
- Ciekawa i ucząca przestrzeń
- Dużo okazji do swobodnej zabawy, ruchu, wielozmysłowych doświadczeń, konstruowania
- Działania badawcze i praca Metodą Projektów (Project Approche)
- Udział w ciekawych wydarzenia kulturalno-edukacyjnych dostosowanych do grupy
- Program dla najstarszych dzieci przygotowujący do szkoły
- Grupa różnowiekowa – możliwość zabawy i uczenia się z dziećmi w różnym wieku
- Przyjazne dla potrzeb każdego dziecka sytuacje codzienne typu posiłki, odpoczynek, pożegnania z rodzicami, czynności higieniczne
- Stała, codzienna współpraca z rodzicami
Organizacja pracy przedszkola IMD
- Zajęcia codziennie od 8:00 do 17:00
- Grupa mieszana wiekowo (od 3 do 6 lat)
- Opłata stała 1350 zł, jednorazowe wpisowe 720 zł, dzienna stawka żywieniowa 19,50 zł
- Zajęcia dodatkowe w cenie przedszkola: język angielski, rytmika, warsztaty, przedstawienia artystyczne
Program realizowany w przedszkolu IMD
- Zapewnienie dzieciom dobrego startu przedszkolnego.
Proces adaptacji jest dostosowany indywidualnie do każdego dziecka i prowadzony we współpracy z rodzicami. Rodzic lub inny bliski opiekun towarzyszy dziecku w poznawaniu przedszkola i w pierwszych dniach edukacji.
Adaptacja każdego dziecka przebiega stopniowo, dlatego nasz program adaptacyjny dzielimy na :
- adaptację wstępną (zanim dziecko rozpocznie systematyczne chodzenie do przedszkola), w czasie której organizujemy m.in.: spotkania informacyjne dla rodziców, spotkania wprowadzające dla dzieci wspólnie z rodzicami, odwiedziny w przedszkolu w okresie wakacyjnym;
- adaptację właściwą, organizowaną w czasie zajęć przedszkolnych od września, podczas której dziecko w towarzystwie rodzica poznaje codzienność przedszkola i grupę dzieci, a nauczyciel stopniowo buduje kontakt z dzieckiem i przejmuje opiekę od rodzica.
- Kształtowanie codziennego życia w przedszkolu w oparciu o potrzeby dzieci i z ich udziałem.
Staramy się tak organizować codzienność w przedszkolu: odpoczynek, posiłki, powitania i pożegnania, czynności higienicznych, aby uwzględniać indywidualne potrzeby dzieci, zapewnić im poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego oraz uczynić te sytuacje interesującymi i angażującymi dla dzieci.
- Stosujemy indywidualne rytuały pożegnania z rodzicami i powitalne w grupie.
- Posiłki przebiegają w przyjaznej atmosferze. Żadne dziecko nie jest zmuszane do jedzenia. Dzieci samodzielnie nakładają sobie jedzenie, mają stały dostęp do napojów.
- Organizujemy codzienny odpoczynek i relaks, z możliwością snu dla dzieci, które tego potrzebują, dzieci codziennie przebywają na świeżym powietrzu.
- Dzieci korzystają z toalety zawsze wtedy, kiedy potrzebują.
- Czynności opiekuńcze oparte są na szacunku oraz uważnej i życzliwej pomocy wobec dziecka.
- Przyjazna i ciekawa oferta edukacyjna, wspierająca nabywania wiedzy i kompetencji emocjonalnych, poznawczych i społecznych.
Opieramy się na założeniu, że dzieci uczą się w sposób aktywny, poprzez zabawę i działanie, w codziennych, naturalnych dla nich sytuacjach takich jak: posiłki, spacery, wspólne rozmowy. Wsparcie życzliwych opiekunów oraz kontakty z innymi dziećmi w różnym wieku są dla nich najlepszym sposobem uczenia się w grupie przedszkolnej.
Oferta edukacyjna jest realizowane m.in. poprzez następujące działania:
- obserwację i dokumentację rozwoju dziecka;
- codzienne zajęcia edukacyjne oparte na podstawie programowej MEN, dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci;
- pracę metodą projektów badawczych rozwijającą naturalną ciekawość i aktywność badawczą dzieci, opartych na zainteresowaniach dzieci;
- uczącą i przyjazną dziecku przestrzeń oraz swobodny dostęp do różnorodnych materiałów i pomocy edukacyjnych (naturalnych, codziennego użytku, plastycznych, różnorodnych klocków, gier, książek, zabawek, sprzętu ruchowego);
- zajęcia edukacyjne prowadzone przy współpracy ze specjalistami spoza przedszkola: język angielski, rytmika, warsztaty i przedstawienia artystyczne, zajęcia sportowe, wycieczki w miejsca zielone i inne.
- Zapewnienie dzieciom różnorodnych doświadczeń społecznych w grupie różnowiekowej.
W naszym przedszkolu kładziemy duży nacisk na relacje społeczne między dziećmi. Dzieci mają okazję bawić się w parach, w małych zespołach i dużej grupie. Dbamy o to, by dzieci miały okazję do różnorodnych doświadczeń społecznych: z dziećmi zarówno młodszymi, jak i starszymi od siebie, z dziewczynkami i chłopcami. Grupa ma charakter różnowiekowy, tzn. uczestniczą w niej dzieci od 3 do 6 roku życia. Rozwijamy poczucie wspólnoty w grupie przedszkolnej poprzez: rytuały grupowe, zabawy integracyjne, wspólne obchodzenie świat i urodzin.
Dbamy o rozwój społeczny poprzez:
- uczenie zasad grupowych i pomoc w rozwiązywaniu konfliktów;
- dbanie o jakość wspólnej zabawy poprzez podział przestrzeni w sali na różne strefy aktywności, sprzyjające zabawom w mniejszych i większych grupkach;
- rozwijanie postaw prospołecznych poprzez działania i obowiązki na rzecz grupy, zachęcanie do pomagania młodszym kolegom, dzieleni się swoja wiedzą, pomysłami, działania na rzecz innych ludzi czy zwierząt;
- nawiązywanie i rozwijanie szerszych kontaktów społecznych poza społecznością przedszkolną;
- prowadzenie programów rozwijających inteligencję emocjonalną;
- pracę metodą projektów badawczych.
- Rozwijanie współpracy z rodziną w kierunku wspólnych uzgodnień i działań na rzecz dobra dzieci.
Budujemy i rozwijamy współpracę z rodziną poprzez:
- aktywny udział rodziców w procesie adaptacji;
- wymianę informacji o rozwoju dziecka poprzez różne formy komunikacji, w tym prowadzenie rozmów rozwojowych i comiesięcznych dyżurów dla rodziców;
- spotkania grupowe i wspólne świętowanie;
- zaangażowanie rodziców w edukację swoich dzieci;
- aranżacja przestrzeni sprzyjającą codziennej obecności rodzin w przedszkolu.
6. Rozwijanie współpracy w zespole placówki w kierunku jakościowej i efektywnej praktyki z dziećmi i z ich rodzicami.
Przedszkole Instytutu Małego Dziecka jest prowadzone przez cztery osoby: dyrektora oraz trzy wychowawczynie.
Podstawą naszej współpracy są regularne spotkania w zespole, systematyczna wymiana informacji o rozwoju dzieci i całej grupy, wspólne planowanie i dokumentowanie pracy pedagogicznej.